Lekcje oparte na Gamifikacji i Blended learning, czyli połączeniu tradycyjnych metod nauczania z wykorzystaniem nowych technologii są elementem jednej z najpopularniejszych innowacyjnych metod edukacyjnych. W dzisiejszych czasach nowe technologie odgrywają kluczową rolę w przekształcaniu sposobu w jaki uczymy się i nauczamy. Dzięki nowoczesnym i innowacyjnym metodom nauczania, proces edukacyjny staje się bardziej angażujący i dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów. Nie ma już tradycyjnego jednostronnego nauczania, gdzie nauczyciel przekazywał wiedzę, a uczniowie pasywnie ją absorbowali. Nowe technologie powodują, że ta dynamika ulega zmianie. Dlatego też zdobywanie przez nauczycieli Zespołu Szkół w Wąbrzeźnie nowych kompetencji w tym obszarze jest niezwykle istotne z punktu widzenia rozwoju zawodowego kadry, rozwoju ucznia oraz szkoły. Okazją do zdobywania wspomnianych kompetencji był realizowany w Zespołu Szkół w Wąbrzeźnie projekt współfinansowanym przez Unię Europejską „Digital Age, innovative teachers”. W czasie 10-dniowego kursu w CEKDEV - tureckiej akademii International Education & Development Academy – 5 nauczycieli szkoły naszej szkoły zgłębiało podstawy robotyki i kodowania a także narzędzi Web Tools 2.0. Zdobyta wiedza i umiejętności posłużyły zróżnicowaniu i uatrakcyjnieniu treści przekazywanych na lekcjach, angażując i motywując uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach poprzez np. współtworzenie ćwiczeń / gier powtórzeniowych czy zadań dodatkowych, rozwijających umiejętności i wiedzę z danego przedmiotu. Opanowane podstawowe elementy Arduino, Scratch czy aplikacji mobilnych czy online, wykorzystywane są przez nauczycieli i uczniów szkoły branżowej oraz technikum do tworzenia projektów mechanicznych i mechatronicznych, interaktywnych quizów, gier czy zadań a także do projektowania nietuzinkowych prezentacji i projektów 3D. Beneficjentami projektu, oprócz nauczycieli i uczniów Zespołu Szkół w Wąbrzeźnie są także uczniowie szkół podstawowych powiatu wąbrzeskiego, którzy przy okazji lekcji otwartych oraz Drzwi Otwartych w naszej szkole, mieli okazję spróbować swoich sił w projektowaniu prostych historyjek w Scratch, konstruowania projektów w Arduino, podejrzeniu powstawania projektów 3D i samego procesu drukowania czy zagrania w grę online służącą nauce języka angielskiego stworzoną przez naszych uczniów.
Poniżej załączone są zdjęcia z takich wydarzeń jak Drzwi Otwarte czy Lekcje Otwarte dla uczniów SP z Wąbrzeźna oraz prace wykonane przez uczniów naszej szkoły.